piątek, 17 kwietnia 2015

Kąpielowe muffiny

Witam Was cieplutko

Pogoda za oknem przecudowna, a słoneczko świeci pięknie, można by o tym pisać i pisać… Dni spędzamy przede wszystkim na dworze i dalej korzystamy z dobrodziejstw matki natury.

W tym tygodniu bardzo zainteresowałam się tematem wyrabiania własnych kosmetyków, takich jak mydełka glicerynowe, mydełka - żelki, szampony do włosów w kostce czy kule do kąpieli. Powoli gromadzę wszystkie potrzebne składniki, a tymczasem udało mi się z moim starszym synkiem "upiec" babeczki do kąpieli.

Ich wykonanie było dziecinnie łatwe, dlatego ja zajęłam się odmierzaniem składników, a Oliver mieszaniem i ugniataniem rączkami, co oczywiście sprawiało mu ogromną radochę, bo razem uwielbiamy piec i brudzić sobie łapki. Tak wspólnymi siłami uklepaliśmy błękitne kąpielowe muffiny ozdobione srebrnym brokatem.




Dodam, że kąpiel w nich jest bardzo aromatyczna i nawilżająca, a samo rozpuszczanie się kuli/muffiny w wannie wzbudza ciekawość dzieciaczków. Używałam wcześniej kul ze sklepu Lush i prawdę mówiąc, te moje niczym się nie różnią, no może mają lepszy skład, bo całkowicie naturalny i bezpieczny moim zdaniem, a oto on:

230 g sody oczyszczonej
115 g kwasku cytrynowego
115 g mąki ziemniaczanej
115 g soli
2 łyżki wody
6 łyżek oleju (można użyć pół na pół olej naturalny, w moim przypadku oliwa + olejek eteryczny, ja użyłam oleju z limonki)
dodatki według upodobań: barwnik spożywczy, brokat (ja użyłam jadalny), suszone kwiatki

Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać/ugnieść palcami i włożyć po foremek. Taka ilość składników wystarczyła na 6 kuchennych foremek na muffiny.

Większość z tych składników można bez problemu znaleźć w kuchni. Polecam Wam taki sposób umilenia sobie kąpieli po ciężkim dniu :) Tymczasem czekam na zamówione foremki na mydełka.

Mam nadzieję, że wiosenne dni mijają Wam równie przyjemnie jak mi? Znajduję też czas na szycie, a efekt już w weekend, póki co nie chcę zepsuć nikomu urodzinowej niespodzianki :) 

Całuję mocno i pozdrawiam, dzięki, że do mnie zaglądacie :***

9 komentarzy:

  1. Rzeczywiście, świetna zabawa, a potem przyjemna kąpiel, super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robię takie kule, są świetne! o wiele bardziej wole je od kupowanych :)
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy tego nie robiłam, ale muszę spróbować:) Wyglądają super:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze,jakie piękne i przepis taki niestraszny,a ja myślałam że to muszą być jakieś mega wydziwne składniki,a tu proszę : ). A na mydełko jest taka sama receptura,czy jakaś inna ?. Na pewno kiedyś spróbuję,może nie dziś ani nie jutro ale kiedyś na pewno : ). Już widzę takie lawendowe mydełka na przykład ; ). Zapisuję sobie Twój przepis w kajeciku : ). Buziaki : )*

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł:) Widziałam już gdzieś takie kąpielowe cudeńka tylko kule właśnie i myślałam, że to istna czarna magia je stworzyć, a tu proszę łatwe składniki:) Koniecznie muszę wypróbować bo z Kacperkiem też uwielbiamy wspólnie brudzić łapki:) pozdrawiam Was ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny dzięki wielkie, to do prawdy świetna zabawa :)

      Moniko mydełka już wkrótce, nadal zorguję potrzebne składniki :)

      Gosiu to tylko tak strasznie wygląda na pierwszy rzut oka, ale gładko i szybciutko idzie :)

      Pozdrowionka!

      Usuń
  6. Super ze dzieci moga je przygotowywac i do tego pozniej super kapiel :)) Sliczne babeczki Wam wyszly :) Slonecznej soboty Wam Zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam muffiny według przepisu ale się kruszą :( muszą jakoś odstać żeby miały dobrą konsystencję? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, muffiny robiłam już jakiś czas temu, ale były one delikatniejsze w dotyku niż te sklepowe, pozdrowionka, Asia :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każde pozostawione miłe słowo :)